There's no reason to hide

no-reason-to-hide-236641_640x320.jpg

Semmi okom arra, hogy magamban tartsam amit gondolok.

Ide le kellene írnom miről is szól a blog. Semmi specifikus téma nincs jelenleg, tulajdonképp mindenről ami épp eszembe jut és nem szeretném véka alá rejteni.

Friss topikok

Címkék

2013.08.06. 14:30 celoca

énekeljünk angolul

Címkék: angolul énekeljünk

Igen, énekeljünk angolul. Manapság már bárki megtanulhat egy angol nyelvű zeneszámot, hisz rengeteg lehetőség van úgy megnézni egy-egy klippet, hogy ott a szöveg is hozzá. 

Van ismerősöm, aki előszeretettel énekel mindenféle stílusú zeneszámot megfelelő angol kiejtéssel. Angolul viszont nem beszél ez tapasztalat, de nyilván titkolja és így szeretné felhívni a figyelmet magára. Ok, ne legyek ennyire kegyetlen, átfogalmazom, azt hiszi, hogy tud angolul. Csak azért, mert el tud énekelni jó kiejtéssel angol nyelvű zeneszámokat, valljuk be, még nem beszéli a nyelvet. Mondjuk egy munkáltató előtt ez cseppet kellemetlen, ezért kompenzációképpen énekelget. 

Amennyi energia bele van fektetve abba, hogy hosszú időt eltöltsön az internet mellett bemagolva a szöveget, annyival már akár tanulhatna is. 

Hallottam próbálkozását a beszédre angol nyelven, láttam próbálkozását íráskor, hagy némi kívánnivalót maga után a "tudás"-nak nem nevezhető szint. Így minden alkalommal amikor meghallom énekelni, ámulattal tölt el a bátorsága. 

Nézzük csak meg, hogyan lehet valaki ego-ját lerúgni a valós IQ-jára. 

Felcsendül Naughty By Nature-től az O.P.P. A refrént látom hogy tátogja, nagyon kíváncsi lettem, hogy vajon megy-e úgy ahogy kell, illetve vágja-e tudásilag, hogy miről is van szó.

Ha egy nem amerikai állampolgár hallgatja - szöveg nézése nélkül - lövése sincs nagyon miről van szó, erre már halláskor is ráeszmélünk, mivel igen-igen erős rap-ről beszélünk. Hiába tanul egy amerikai magyarul, Ganxsta Zolee-t, vagy Majkát hallgatva ugyanúgy nem érti. Lessük meg a szöveget. Néhol értjük ugyan, vagy sejtésünk van, de az interneten történő hosszabb elemzés nélkül nem jövünk rá miről szól. Ezért nagyon érdekes volt azt hallani tőle, hogy ő bizony a refrént tudja, amúgy pedig érti. Refrén az ő szájából fonetikusan: " júnóvat opipi, jejúnómi, júnóvat opipi, jejúnómi, júnóvat opipi, jejúnómi, húznóvat opipi, evrilasthomeman" Na mondom, akkor szeretném megtudni, hogy most mit is jelent amit eldalolásztál... Lefordítja, bár akkor már sejti, hogy valamit nagyon benézett. 

Annak idején amikor ez a szám sláger lett, senki nem tudta a környezetemben, hogy miről is van szó. Jó zene, rap, ez volt amit tudtunk. Akkoriban a munkahelyemen megismerkedtem egy amerikai születésű új kollégával. Megpróbáltam megtudni tőle, hogy miről is szól. A válasza annyi volt, hogy nagyon nehéz ezt elmondani olyannak, aki azt a kultúrát nem ismeri. 

Bár a wikipedia tudja: http://en.wikipedia.org/wiki/O.P.P._(song)

Mivel rám lett szólva, hogy ne kötekedjek mert azt ugye nem illik, így abbahagytam, de mivel az én arcomon minden gondolat egyből látszik - a lenézés még inkább - így nem maradt rejtve mit gondolok.

Egy ideig nem is szóltam, de minden alkalommal amikor felcsendül egy nóta és ő énekel, engem a hideg ráz. Attól, hogy vissza kell fognom magam.

Persze mivel nem vagyok komplett, így sokáig nem bírtam, következő alkalommal az alábbi, egyébként egyik kedvenc muzsikám hangzott fel:

Elkezdtem dudorászni, de mivel én sem vagyok perfekt amerikai angolból, így nyilván jó részébe beletört a bicskám, hiába na, nem ülök állandóan a net előtt a célból, hogy zeneszámokat magoljak be. Hiba. De majd orvoslom. Alicia része nem gáz, érthető, énekelhető. Szerintem. Nézzük meg hősünk mit hozott ki belőle: "nyújork,  kámplít dzsángöl ven dzsrímz and méjk ár, ven náting jú ken du, ná júr in nyújork, ícs déjz vell..." nem ragozom tovább. Itt megkértem, hogy ha tudja, akkor legyen kedves a linket a szöveghez küldje már át, mert én szeretem ezt a számot, de a szövegét nem igazán értem angolul. 

Na. Szóval számomra felfoghatatlan ez az egész. Miért kell ezt? Mást nem nagyon bizonyít vele, csak a nemtudását, a komplexusait. Nem az a baj, ha hülyék vagyunk valamihez, hanem ha ehhez szorgalom is párosul.

Remélem, hogy egyszer, valahol, valamikor ezt értékelni fogja valaki és még nagyra is törhet, megnyílhat előtte az USA összes kapuja, csak őrá várva hogy csillogtassa tudását és elkápráztassa vele az ott élő embereket.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://thereisnoreason.blog.hu/api/trackback/id/tr765447587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása